













W dniach 23-25 czerwca 2015 roku młodzież klasy 2 BLO o profilu mundurowym, wzięła udział w obozie wojskowym, zorganizowanym w Niedzicy. Program przygotowany przez firmę KADET był doskonałą okazją do rozwijania umiejętności takich jak dyscyplina, współpraca i przywództwo. Pod okiem doświadczonych instruktorów uczniowie zdobyli nowe doświadczenia i poznali tajniki służb mundurowych.
Podczas tegorocznego – drugiego już – obozu młodzież odbyła szkolenie teoretyczne i praktyczne z zakresu:
- taktyki wspólnej dla formacji wojskowej i Policji
- podstawowych technik linowych wykorzystywanych w formacjach mundurowych
- wojskowej taktyki specjalnej w terenie zurbanizowanym z elementami technik policyjnych
- sposobu organizacji i funkcjonowania pododdziałów wojska i Policji
- działań pojedynczego żołnierza w składzie drużyny/plutonu/zespołu bojowego
- rozpoznania i zasad walki ogniowej
- taktyki wojskowej, wojskowej specjalnej, CQB – dzień/noc
- dywersja, sabotaż, opór (DSO) – taktyka i organizacja ruchu oporu
- wybranych elementów SERE
- zasad posługiwania się bronią, zasad BLOS i taktycznej obsługi broni
- udzielania I pomocy przedmedycznej (TCCC)
Przez cały okres szkolenia przeprowadzano ocenę i trening psychometryczny (w oparciu o MTQ 48) wszystkich uczestników szkolenia.
link do zdjęć: https://photos.app.goo.gl/GkPTWaQAvBS4rbpg6
Bajki, które znamy z dzieciństwa, powróciły – ale w nowej, oryginalnej odsłonie. Uczniowie naszej szkoły udowodnili, że wyobraźnia nie ma wieku, a ilustracja potrafi tchnąć życie w każdą opowieść.
W szkolnym konkursie „Ilustracja do bajki z dzieciństwa” uczestnicy stworzyli prace w trzech kategoriach:
🔸 Rysunek tradycyjny
🔸 Rysunek cyfrowy
🔸 Model 3D
Każda ilustracja była interpretacją znanej historii – osobistą, kreatywną, pełną emocji i wyobraźni. Jury doceniło zarówno warsztat techniczny, jak i oryginalne podejście do tematu.
🏆 Laureaci konkursu:
Kategoria: Rysunek tradycyjny
🥇 I miejsce – Alan Wytrwał, klasa I bt
🥈II miejsce – Klaudia Fus, klasa I bt
🥉III miejsce – Martyna Konieczna, klasa I bt
Kategoria: Rysunek cyfrowy
🥇 I miejsce – Aleksandra Juryś, klasa II dt
🥈II miejsce – Magdalena Dziuba, klasa II dt
Kategoria: Model 3D
🥇 I miejsce – Jacek Sprzęczka, klasa IV dt
🥈II miejsce – Oliwia Walska, klasa IV dt
Wasze ilustracje dodały bajkom skrzydeł, urzekając wyjątkowym klimatem i dojrzałą pomysłowością.
Dziękujemy wszystkim uczestnikom za odwagę twórczą i artystyczną wrażliwość.
Życzymy dalszych sukcesów i twórczych przygód!
Agnieszka Polak
Zakończenie roku szkolnego 2024/2025 odbędzie się w piątek, 27 czerwca.
Uroczystości rozpoczną się Mszą Świętą o godz. 8.00 w kościele pw. św. Barbary. Następnie o godz. 9.00 - uroczysty apel oraz rozdanie świadectw.
18 czerwca br. gościliśmy firmy i instytucje działające w ramach Wschodniego Sojuszu Motoryzacyjnego. Tego dnia w naszej szkole odbyło się posiedzenie Think Tanku – struktury powołanej przez WSM, zrzeszający liderów głównych podkarpackich firm branży Automotive, delegatów uczelni wyższych oraz dyrektorów szkół, współpracujących
z Sojuszem. W wydarzeniu wzięły udział szkoły należące do klastra WSM (ZS Tarnobrzeg, ZS Gorzyce, ZS Nowa Dębą, ZST Leżajsk, ZST Mielec), firmy (Pilknington, Federal Mogul, Autopart, ZM Siarkopol), WUP, ARP (oddziały w Tarnobrzegu i Mielcu) oraz WSM.
Spotkanie było realizowane w ramach cyklu działań, których celem jest integracja środowisk edukacyjnych i przemysłowych, diagnoza wyzwań – opracowanie nowoczesnych form współpracy przemysłu z edukacją. Częścią przedsięwzięcia była oficjalna prezentacja nowoczesnej infrastruktury naszej szkoły (pracowni technika automatyka, pracowni samochodowych) i innowacyjnych form kształcenia zawodowego / zaawansowanych metod dydaktycznych.
Z dumą ogłaszamy wyniki konkursu programistycznego Górnik Coding Challenge. Poziom nadesłanych prac był niezwykle wysoki, a wybór najlepszych aplikacji stanowił dla jury w składzie: Paweł Mazur i Grzegorz Janczy – nie lada wyzwanie.
Oto laureaci:
Pierwsze miejsce i tytuł Zwycięzcy Górnik Coding Challenge zdobywa Rafał Małycha z klasy 2BT za aplikację Quest-Forge – ekscytującą grę RPG, która zamienia budowanie nawyków w przygodę i zachwyca złożonością oraz profesjonalnym wykonaniem.
Drugie miejsce zajmują Tomasz Król i Olga Przybyś z klasy 4BT za aplikację Meeting Assistant – inteligentny asystent spotkań, który łączy interaktywny kalendarz z funkcją planowania dojazdu, nawigacją GPS oraz systemem powiadomień, sprawiając, że zawsze zdążymy na czas.
Trzecie miejsce na podium przypada Jakubowi Bożkowi, Kacprowi Nowaczkowi oraz Erykowi Pękowi z klasy 4BT za Street Art Application – społecznościową platformę poszukiwaczy na wzór „Pokemon GO”, pozwalającą odkrywać grafiki użytkowników w realnym świecie, odblokowywać je na mapie i podpisywać własne zdjęcia efektownymi cyfrowymi flamastrami.
Czwarte miejsce przypada Mateuszowi Siudakowi i Jakubowi Sułkowi z klasy 4BT za aplikację Finance App – rozbudowany menedżer finansów osobistych, który udowadnia, że pełna kontrola nad budżetem, wydatkami i rachunkami może zmieścić się w jednej, przejrzystej aplikacji.
Chcielibyśmy również przyznać specjalne wyróżnienia dwóm projektom, które mają duży potencjał i wykazują się oryginalnym podejściem:
Pierwsze wyróżnienie otrzymują Mateusz Turbak i Wiktor Przyłucki z klasy 4BT za aplikację Find My Friends – ambitny projekt do lokalizowania znajomych w czasie rzeczywistym (oczywiście za ich zgodą ;) ), z wykorzystaniem zaawansowanych funkcji map i usług chmurowych.
Drugie wyróżnienie przyznajemy Gustawowi Lewandowskiemu oraz Marcinowi Szczytyńskiemu z klasy 4BT za Deep Work Orkestrator – aplikację blokującą rozpraszacze w telefonie, która jest świetnym przykładem tego, jak technologia może pomagać w skupieniu.
Serdecznie gratulujemy zwycięzcom oraz wszystkim nagrodzonym i wyróżnionym twórcom! Dziękujemy również każdemu z uczestników za włożoną pracę, pasję i kreatywność.
Do zobaczenia w kolejnej edycji!
17 czerwca 2025 roku, w ramach promocji zdrowia, odbyła się szkolna olimpiada Wiedzy o żywieniu pod hasłem "Wiem co jem" w której wzięli udział reprezentanci klas.