













W piątek, 13 czerwca, w naszej szkole odbyła się wyjątkowa akcja edukacyjna mająca na celu podniesienie świadomości na temat znaczenia odpowiedniego nawodnienia organizmu, zwłaszcza w okresie wakacyjnym, kiedy wysokie temperatury mogą powodować szybkie odwodnienie.
Przygotowana została prezentacja multimedialna, podczas której uczniowie mogli dowiedzieć się, jak ważna jest woda dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Prezentacja pokazała m.in. wpływ nawodnienia na koncentrację, wydolność fizyczną, pracę mózgu oraz ogólne samopoczucie.
W trakcie akcji uczniowie mieli również okazję zapoznać się z bogatym zbiorem książek dostępnych w naszej bibliotece szkolnej, poświęconych tematyce zdrowego stylu życia, odżywiania, aktywności fizycznej oraz pielęgnowania dobrych nawyków. Zachęcaliśmy młodzież do korzystania z tych materiałów, które mogą pomóc w świadomym dbaniu o swoje zdrowie na co dzień.
Na zakończenie każdy uczestnik otrzymał kubek wody, co było symbolicznym przypomnieniem, że picie wody powinno stać się codziennym nawykiem, szczególnie w upalne dni i podczas intensywnego wysiłku fizycznego.
Celem całej akcji było nie tylko przekazanie wiedzy, ale także zainspirowanie uczniów do dbania o własne zdrowie poprzez regularne nawodnienie organizmu. Mamy nadzieję, że zdobyte informacje oraz materiały będą dla nich pomocne i zachęcą do wprowadzania pozytywnych zmian w codziennym stylu życia.
Pamiętajmy, że woda jest źródłem życia i kluczem do zdrowia – dbajmy o siebie każdego dnia!
Miło nam poinformować, że uczniowie naszej szkoły – Szymon Kasprzyk oraz Jakub Mądry z klasy 4BT – zdobyli IV miejsce w ogólnopolskim XXXIII Kaliskim Konkursie Informatycznym!
Przez kilka miesięcy Jakub i Szymon intensywnie pracowali nad stworzeniem własnej aplikacji, którą 2 czerwca z sukcesem zaprezentowali przed komisją konkursową i tym samym dostali się do finału konkursu. Ich projekt pod nazwą TripMate-AI to aplikacja webowa - innowacyjny program, który wspiera grupy znajomych w organizowaniu wycieczek do dowolnych zakątków świata. Każdy uczestnik grupy może wspólnie z innymi edytować szczegóły podróży. Co więcej, aplikacja wykorzystuje sztuczną inteligencję, by na podstawie wybranej lokalizacji na mapie podpowiadać użytkownikom ciekawe atrakcje oraz możliwe miejsca noclegowe.
13 czerwca uczniowie wraz z opiekunem Markiem Wroną, udali się do Kalisza, gdzie odebrali nagrody talony na sprzęt elektroniczny. Serdecznie gratulujemy im tego osiągnięcia! Stworzona aplikacja z pewnością będzie mocnym punktem w ich CV i potwierdzeniem zdobytego doświadczenia w pracy projektowej oraz programowaniu.
Jakubowi i Szymonowi życzymy dalszych sukcesów, realizacji pasji, dostania się na wymarzone uczelnie oraz nieustannego rozwoju w świecie technologii. Jesteśmy z Was dumni!
Miło nam poinformować, że uczeń klasy II cT - Wiktor Sławek zdobył I miejsce w kategorii młodzież i III miejsce w kategorii Open na zawodach strzelectwa sportowego o Puchar Starosty Powiatu Mieleckiego. Serdecznie gratulujemy udanego występu i cieszymy się, że w szeregach naszej szkoły mamy tak utalentowanego ucznia.
5 czerwca uczniowie klasy Oddziału Przygotowania Wojskowego naszej szkoły wzięli udział w uroczystych obchodach święta 18 Brygady Artylerii, które odbyły się na Placu majora Gryczmana w Nowej Dębie. Wydarzenie rozpoczęło się od oficjalnego apelu z udziałem żołnierzy brygady, przedstawicieli władz samorządowych, zaproszonych gości oraz klas OPW z Tarnobrzega, Nowej Dęby i Staszowa. Uczniowie mieli okazję obserwować ceremoniał wojskowy, a także posłuchać przemówień podkreślających znaczenie tradycji artyleryjskich i roli, jaką 18 Brygada pełni we współczesnych Siłach Zbrojnych RP. Po apelu nasi uczniowie wzięli udział w paradzie, która przemaszerowała po głównych ulicach Nowej Dęby.
Z przyjemnością informujemy, że Tomek Tłusty – programista z klasy IIbT wraz ze swoim projektem gry Pasjans napisanym w Pythonie – konsolowej implementacji klasycznej gry karcianej Pasjans (Klondike), został zakwalifikowany do Wielkiego Finału Ogólnopolskiego Konkursu Programistycznego Gigathon, który odbędzie się 14 czerwca 2025 roku w Warszawie. Stworzona przez Tomka gra oferuje różne opcje personalizacji, śledzenie najlepszych wyników oraz różne poziomy trudności.
W tegorocznej edycji w I etapie udział wzięło blisko 8200 uczestników z całej Polski - młodzi entuzjaści programowania sprawdzili swoją wiedzę, rywalizując nie tylko na liczbę poprawnych odpowiedzi, ale także na czas ich udzielenia. Do II etapu wpłynęło 1778 projektów - różnorodnych, ambitnych, często zaskakujących kreatywnością. Spośród wszystkich nadesłanych prac komisja jurorska wybrała te, które wyróżniały się oryginalnością, jakością wykonania i pomysłowością. Z wielką dumą informujemy, że jedną z tych wyjątkowych prac był projekt Tomka i to właśnie dzięki niemu znalazł się w gronie 20 finalistów, najlepszych młodych programistów w Polsce!
W Wielkim finale w Warszawie – 14 czerwca spotka się na hackathonie tychże wybrańców, gdzie w atmosferze rywalizacji będzie realizować innowacyjny projekt i walczyć o atrakcyjne nagrody!
Gratulujemy już ogromnego osiągnięcie bycia w gronie finalistów, ale wszyscy trzymamy kciuki i życzymy wygranej.
Zapraszamy na kolejną edycją konkursu wiedzy o krajach anglojęzycznych. Konkurs odbędzię się w czwartek 12 czerwca o godz. 8.00. Szczegóły oraz zapisy, p. R Woźniak, p. Ł. Uzar. Zapraszamy!